dimarts, 23 de setembre del 2008

Piet Hein Eek


La setmana passada, arreglant el meu taller i contemplant la gran quantitat de variats retalls de fusta de diferents tipus i tamanys que hi tinc emmagatzemats, em va venir al cap Piet Hein Eek. (http://www.pietheineek.nl/). Es tracta d'un un personatge holandès que fabrica mobles a partir de retalls de fusta sobrants de processos industrials que ja ningú utilitzaria i que com a molt es reciclarien, però que ell molt hàbilment transforma en una espècie d'ensamblatges que rubrica en forma d'increïbles mobles alguns dels quals vaig poder veure i disfrutar a finals del 2007 a la galeria RoomService del carrer dels Angels de Barcelona.

Un personatge que diu "No soporto llençar les coses. Inclús em provoca malestar.Per això vaig pensar en treballar amb alguna cosa disponible i barata, i vaig començar a utulitzar retalls de fusta del desguàs". Així ens explica la seva gènesi aquest ja gurú del disseny de mobles internacional que ha exposat fins i tot al MOMA de New York tot i que com diu ell "A mi no m'agraden les peces úniques : m'interessa el reproduïble. Jo vull fer mobiliari, no obres d'art".Un mobiliari que esdevé un autèntic homenatge a la imperfecció però mantenint sempre les formes netes i exemptes d'elements innecessaris amb la unicitat i diversitat que suposa l'objecte fet a mà de forma quasi artesanal.

En fi, tot de pistes que em van encendre la bombeta del nou projecte de crear el mobiliari que necessiti afusellant els patrons d'ikea però fets amb peces composades dels petits trossets i retalls ensamblats de les fustes i fustetes que desperdiciaria de la restauració del meu taller.

1 comentari:

Marc Vilaplana Traveria ha dit...

Ahí estaaaa!!!! Un gran exemple de ratisme total!!!! Tela tela... el que em queda per aprendre!!! Sort que el mestre FullRat ens va il·luminant, no nomes amb el seu exemple, sino tambe amb les ratejades d'altres Freaks del planeta.

Keep on rating!!!